Na českých silnicích byl v letech 2007 vytvořen elektronický systém pro výběr mýtného, čímž se zpoplatnil vjezd nadrozměrných vozidel do určitých oblastí. Státní rozpočet si díky tomuto zavedení meziročně přilepšil o takřka 10 miliard korun. Od samého počátku se na pozici provozovatele systému elektronického výběru mýtného pohybuje rakouská celosvětově uznávaná společnost Kapsch, která za svou podnikatelskou činnost prokázala své kvality. V letech 2017 pozvolna vyprší jejich kontrakt s Českou republikou, proto se teď na Ministerstvu dopravy objevují nejrůznější přihlášky do plánovaného výběrového řízení. Aktuality o mýtu se tedy točí především kolem plánovaných změn a postoje samotného Ministerstva dopravy.
24.ledna přistála na stůl státního úřadu přihláška od slovenského výběrčího mýtného společnosti Skytoll. Tato zavedená firma a specialista na elektronické systémy v telekomunikaci spadá pod vedení miliardáře Kellnera. Za pouhých pár dnů se u ministra dopravy Dana Ťoka objevil další návrh ze strany satelitního výběrčího mýta z Maďarska. Jedná se o společnost National Toll Payment Services PLC.Ta se podle oficiální zprávy ucházela o post provozovatele od 1. ledna roku 2017.
National Toll Payment Services PLC sdělila, že by na roční provoz vystačila polovina nákladů. V současnosti stojí služby společnosti Kapsch 2 miliardy korun za rok. National Toll Payment Services PLC tvrdí, že by to zvládla za polovinu. O tom, jestli je tento slib proveditelný nebo zůstane jen u něj, by ukázal až čas. Je těžké odhadovat, jestli se nejedná jen o dobře promyšlený marketingový tah, jak si státní úřad přiklonit na svou stranu. Vláda prozradila, že společnost Kapsch předvedla kvalitní výkony, proto se bude jednat i o možném prodloužení služeb na další období. Samozřejmě se bude zabývat i dalšími nabídkami ostatních společností. Pokud vás tyto informace zajímají, sledujte aktuality o mýtném systému.