Přestože nákupům online přichází na chuť stále více lidí, kamenné prodejny o své příznivce přicházet nemusí. Mohou totiž nabídnout to, co e-shopy nikoli. Osobní kontakt a příjemné prostředí. Jedno ale souvisí s druhým, a tak je potřeba zaměřit se nejen na nábor přátelského a kvalifikovaného personálu, ale také na vypilování i těch nejmenších detailů.
Slevy a výhodné cenové balíčky
Nejste-li spokojeni s návštěvností vaší prodejny, je nejprve nutné zákazníky přilákat. V tomto případě obyčejně fungují slevy a výhodné cenové balíčky, o kterých se bude mluvit. Zvažte tak kampaně na sociálních sítích a v místních tištěných médiích. Poslední roky je taktéž trendem členství pro zákazníky, kteří díky sbírání bodů za nákupy později mohou získat značnou slevu na vámi zvolený produkt. Tyto nástroje nejsou z marketingového hlediska nijak náročné, je však potřeba mít jasno v tom, kdo je vaše cílová skupina a na co slyší.
Kvalifikovaný personál
Obchod bez kvalifikovaného a přátelského personálu s obchodním duchem jako by ani nebyl. Jsou to právě zaměstnanci, s kým se zákazníci radí, koho se ptají a od koho očekávají znalosti o nabízených produktech. Volbu personálu byste tedy měli pečlivě zvážit a rozhodně na jeho ohodnocení nešetřit.
Prostředí prodejny
Dostanete-li zákazníky do obchodu, kterému vévodí příjemný personál, ještě stále nemáte vyhráno. Na řadu přichází i to, jak se u vás budou návštěvníci cítit. Design totiž vždy hrál a stále hraje v provozování úspěšného kamenného obchodu nemalou roli. Možná právě proto slouží stále více prodejen jako showroom. Není však od věci spojit oboje dohromady a kromě přímého prodeje umožnit zákazníkům si vystavené zboží i odzkoušet. Tomu je však potřeba interiér přizpůsobit. Před samotnou realizací prodejny si projděte nedávno otevřené obchody ve vašem okolí a poznamenejte si, co vás zaujalo a co nikoli. Není od věci se i vyptat v okolí, jak se jim tyto prodejny líbí a co by zde zákazníci změnili. Získáte tak základní přehled o poptávce v místě působení. Při zařizování prodejny mějte také na paměti, že méně je někdy více. Pokud provozujete i e-shop, vyplatí se mít veškeré zboží dostupné online a ty největší favority zároveň i v prodejně, a to ze dvou důvodů. Jednak zde vznikne prostor pro zákazníky, aby se s produktem seznámili. A jednak docílíte toho, že váš obchod neponese punc přeplněného krámku se vším a zároveň s ničím. Doporučujeme zahnat představu přeplněných regálů a volný prostor využít k pohodlí kupujících či k podpoře prodeje těch nejvybranějších kousků.
Obecně však, co se podpory prodeje týče, jsou nesmrtelnou klasikou podlahové a pultové kartonové displeje, které si můžete nechat vyrobit na zakázku u českého výrobce kartonových POP a POS materiálů Paketo.one. Mohou tak být v barvách firemního loga nebo ve vámi požadovaném tvaru. Záleží pouze na tom, k jakému účelu je zvolíte. Novinkou výrobce je také velkoplošný tisk s parciálním lakem, který dodává potištěným výrobkům větší atraktivitu a exkluzivitu a používá se zejména pro potisk kartonů, plakátů, reklamních plachet, billboardů či na podlahovou grafiku, která zcela určitě stojí za zvážení.
V prodejně nepodceňujte ani místo k odpočinku. Byť je váš obchod malý a máte pocit, že by se nevyplatilo zde zřizovat koutek pro děti a pro jejich rodiče, opak je pravdou. Rodiče ocení kousek prostoru pro své ratolesti a budou se moci v klidu věnovat nákupu, což je to, co vy chcete.
1 komentář