2.8 C
Prague
23.12.2024
MaxiMagazín

Jak se prosadit v hudbě? Musíte být nejen slyšet, ale i vidět

Pokud už se hudbě věnujete nějaký ten pátek, dost možná se dříve nebo později dostanete do bodu, kdy budete chtít vaši muziku posunout na vyšší úroveň. Jak se ale vymanit z kolotoče koncertování na vesnických zábavách, svatbách a mysliveckých plesech? Odpověď je jednoduchá –⁠ dobře hrát v dnešní době nestačí, musíte mít i něco navíc. Jak se tedy prosadit v hudbě a co všechno budete potřebovat, abyste se dostali do povědomí veřejnosti?

 

První tip, jak se prosadit v hudbě, zřejmě moc nepřekvapí

Základem úspěchu je kvalitní tvorba. I když to může znít trochu jako klišé, bez vlastních chytlavých songů se jen těžko posunete někam dál. Spousta kapel sice tento fakt ignoruje a snaží se prorazit s různými covery, pravdou ale je, že pokud nefungujete jako revival, který dokáže perfektně napodobit originál se vším všudy, jen těžko se odlišíte od konkurenčních hudebníků. Vlastní muzika je pomyslný prostor, kde se můžete vyřádit, a zároveň také důvod, proč lidé začnou vyhledávat konkrétně vás.

 

Bez propagace se neobejdete

Faktem je, že lidé mají rádi to, co znají. Promyslete proto způsoby, jak se jim dostat pod kůži. Zajistěte, aby se kolem kapely pořád něco dělo, a neúnavně bombardujte scénu novinkami. Nemusíte hned začít organizovat vlastní koncerty, úplně postačí, když založíte web nebo profily na sociálních sítích a budete je udržovat aktivní. Sdílejte se svými fanoušky novinky, komunikujte a připravte si pořádné promofotky, které vás na internetu budou reprezentovat. Pokud už máte trochu širší fanouškovskou základnu, můžete vytvořit vlastní merch. Trička nebo mikiny s potiskem interpretů jsou s hudební scénou úzce provázány už od 80. let a jsou skvělou možností, jak se dostat do povědomí širšího okolí a zároveň získat finance na další tvorbu.

Ještě předtím, než si založíte profily na všech možných sítích a necháte si natisknout trička s vašimi portréty, uvědomte si, že dobrá propagace se neobejde bez ještě lepší strategie. Aby vaše aktivity fungovaly, musíte vědět, kdo vlastně jste, co můžete fanouškům nabídnout a čeho přesně chcete svou propagací dosáhnout. Pokud vám už z toho všeho jde hlava kolem, svěřte propagaci na internetu profesionálům a ohledně vlastního merche se poraďte s tiskárnou na textil. Pokud se totiž budete snažit zvládnout vše sami, dost možná nakonec zjistíte, že propagace není vůbec tak jednoduchá, jak jste na začátku čekali.

 

Propagace je základ. Jsou však i jiné cesty…

O tom, že propagace je základ, rozhodně nemůže být pochyb. To však neznamená, že se nevyplatí vyhledávat i jiné cesty, jak zaujmout. Skvělou příležitostí mohou být různé talentové soutěže, které umožňují jak prezentaci umělců před novým publikem, tak také možnost vyhrát zajímavé ceny, které interpreta většinou posunou o krok blíže k jeho cílům. Někdy může jít o finanční příspěvek na nahrání singlu, jindy třeba o možnost účastnit se většího festivalu nebo koncertu. Známější interpreti pak mohou zkusit navázat různé spolupráce se sponzory, které jim mohou otevřít nové obzory. Zajímavým partnerem pro mladé umělce je třeba obchod s hudebninami, případně e-shop s hudebním merchem. Skvěle může zafungovat také starý dobrý osobní kontakt. Pokud si už delší dobu toužíte zahrát na festivalu, který se pořádá ve vašem městě, není nic jednoduššího, než na něj přímo vyrazit a poptat se, zda je možnost se s pořadateli rovnou dohodnout na příští rok.

Naše tipy, jak se prosadit v hudbě a oslovit nové fanoušky už znáte, nyní tedy nezbývá nic jiného, než se pustit do jejich zkoušení. Ať už se vrhnete do nahrávání novinek na sociální sítě, a nebo si necháte vytvořit zbrusu nový merch, věříme, že budete úspěšní!

Související příspěvky

Nepsychotropní kanabinoidy v konopí lze užívat zcela legálně

redakce

Vyražte na hory, než je zasype sníh

majda

Popularita Steva Jobse stále stoupá, důkazem jest nové muzeum v Praze

redakce