Zákazníci dnes mají mnohem širší výběr produktů a služeb – a přirozeně tak rostou jejich nároky i informovanost. Pro firmy je proto je klíčové disponovat správnými nástroji a současně zvolit vhodné strategie pro úspěšné řízení vztahů a budování loajální zákaznické základny.
Personalizace je jako klíč k srdcím zákazníků
Význam personalizace dramaticky roste. Stala se nezbytným faktorem pro úspěšnou akvizici a udržení zájmu zákazníků všech věkových skupin. Ale zdaleka již nejde jen o oslovování jménem v e-mailu, jakožto o hlubší pochopení potřeb, preferencí a zájmů cílové skupiny. Díky moderním technologiím lze snadno shromažďovat ohromné množství dat, a ta následně analyzovat a využívat k vytváření personalizovaných zážitků.
V praxi se personalizace projevuje například v podobě doporučených produktů na základě dřívějších nákupů, vytváření speciálních nabídek a slev v souladu historií daného zákazníka nebo nabízení obsahu a informací, které jsou pro něj relevantní.
Díky pokročilým algoritmům je dokonce možné personalizovat webové stránky, aby každý návštěvník viděl obsah odpovídající jeho chování na webu.
Technologie jsou jako hnací motor inovativních řešení
Technologie se vyvíjejí neuvěřitelnou rychlostí a mají významný vliv na způsob, jakým firmy komunikují se svými zákazníky. V ústřední roli již není pouze kvalitní CRM řešení (byť jde stále o naprostý základ řízení vztahů), ale také automatizace, umělá inteligence (AI) a chatboti. Tyto trendy momentálně nejvíce ovlivňují oblast řízení vztahů se zákazníky.
Díky automatizaci procesů podniky efektivněji a rychleji reagují na potřeby zákazníků. AI a chatboti zase umožňují nepřetržitou komunikaci. Chatboti jsou schopni pochopit zákaznický jazyk, analyzovat data a poskytovat personalizované odpovědi, což v konečném důsledku skokově zlepšuje uživatelský zážitek.