4.2 C
Prague
23.12.2024
MaxiMagazín

Nejčastější chyby při přezouvání pneumatik – děláte je také?

Pravidelná výměna pneumatik by měla být pro každého řidiče neodmyslitelnou rutinou. Ne vždy ji však provádíme správně. Posvítili jsme si na ty nejčastější nešvary, s nimiž se majitelé autoservisů potýkají. Najdete mezi nimi ty své?

 

Tuhle zimu na pneumatikách ještě vydržím

V legislativě mají řidiči zpravidla jasno. Na zimní přezutí je třeba myslet od 1.11 v případě, že je vozovka pokryta souvislou vrstvou sněhu a námrazy, zpět na letní pneumatiky je třeba přesedlat k datu 31.3.

Větším kamenem úrazu je hloubka dezénu, a to zvláště u pneumatik používaných během více sezón. Zkontrolujte tedy, zda mají vaše zimní pneumatiky vzorek alespoň 4 mm a letní 1,6 mm, jinak riskujete nepříjemnou pokutu i vyšší riziko nehody.

 

Léto a zima nejde dohromady

Bohužel vzhledem k minulým mírným zimám se řada řidičů domnívá, že použité pneumatiky z léta jim bez potíží poslouží i během chladných měsíců. To je ale chyba. Při nízkých teplotách se v takovém případě prodlužuje brzdná dráha vozidla a ve hře je i vyšší riziko smyku. V případě nehody vám navíc pojišťovna obvykle nezaplatí vůbec nic.

 

Pozor na správné skladování

Kvalitní pneumatiky vám obvykle vydrží víc než jednu sezónu, podmínkou je však jejich správné uskladnění. Pamatujte si proto, že:

* pneumatiky s diskem vždy poskládejte na sebe

* pneumatiky bez disku postavte vedle sebe jako prevenci možných deformací

Pravidelně také kontrolujte tlak vzduchu v pneumatice a ujistěte se, že odpočívající materiál neohrozí ani nepříjemný průvan. Pokud všechny zásady dodržíte, budete se moci těšit při příštím přezutí automobilu ze stále stejně dobrých a odolných pneumatik jako před několika měsíci.

Související příspěvky

Vyplatí se pořídit si obytný vůz?

redakce

Když vám začne stávkovat auto, zkontrolujte DPF filtr

redakce

Jak probíhá ekologická likvidace vozidel?

redakce