0.3 C
Prague
21.11.2024
MaxiMagazín

Nový portál pro kurzy a školení umožňuje lektorům inzerovat zdarma

Kurzy jsou v kurzu. Jazykové, odborné i rekvalifikační kurzy hledají v Česku podle statistik internetových vyhledávačů desítky tisíc lidí měsíčně, stejně jako dětské kroužky či služby autoškol. Prezentace kurzů je proto zajímavá nejen pro zájemce o osobní rozvoj, ale i pro jejich poskytovatele. Lektoři a vyučující, kteří dosud museli za inzerci svých školení platit nemalé částky, se nyní mohou zdarma prezentovat na portálu Prozabavu.com. Mezi tisícovkami soukromých subjektů, které se registrovaly hned první měsíc po spuštění, využívají bezplatnou prezentaci i státní instituce, např. Masarykova univerzita, nebo charitativní projekt Nadace Charty 77.

 

Letní měsíce bývají z hlediska zájemců o kurzy spíše obdobím klidu. Pomyslná opačná strana barikády, tedy ti, kteří kurzy vedou a organizují, však právě v létě horečně „zbrojí“ na hlavní sezónu, která startuje po prázdninách. Jazykové školy, autoškoly, kroužky pro děti, kurzy pomaturitního studia, zájmové kurzy pro seniory, stejně jako lektoři na volné noze, ti všichni se snaží prezentovat nabídku svých služeb veřejnosti. Zatímco větší firmy dnes často investují do internetové i venkovní reklamy či inzerce v médiích, menší společnosti a freelanceři s omezenými prostředky na marketing se snaží využít např. bezplatných katalogů.  Internetové portály prezentující kurzy a školení jsou jednou z vyhledávaných forem zviditelnění pro větší i menší poskytovatele, avšak trpí dvěma zásadními handicapy: jednak jsou omezeny tematicky, jednak registrace vždy podléhá zpoplatnění. Projekt Prozabavu.com nyní spouští první portál, na němž lze prezentovat zdarma jakékoli kurzy a školení bez ohledu na jejich zaměření. „Vložit svůj kurz může v podstatě kdokoli. Přitom si sám zvolí v jednoduché administraci, v jaké tematické či lokální sekci bude jeho kurz zveřejněn,“ říká mluvčí portálu Radim Karlach. Bezplatná registrace je také optimálním způsobem zviditelnění mj. pro příspěvkové, nízkoprahové či charitativní organizace a projekty, čehož již využila například známá Nadace Charty 77 se svými akcemi pro seniory.

 

Jazykoví lektoři více vydělají

Nejvyšší nárůst eviduje měsíc po spuštění portálu Prozabavu.com sekce rekvalifikačních a odborných kurzů. „Letní měsíce využívá mnoho lidí k tomu, aby zvýšili svou cenu na trhu práce a po prázdninách třeba získali lepší místo,“ vysvětluje Karlach. Přibývá i jazykových kurzů, kterých portál již nyní nabízí více než pět set a nabídka pokrývá veškeré jazyky, které se v tuzemsku oficiálně vyučují. Šanci na zviditelnění využívají velké jazykovky s celostátní působností, jako je Glossa, státní školy, například jazyková škola při Masarykově univerzitě v Brně, stejně jako individuální učitelé na volné noze. Právě soukromí lektoři, kteří často pracují jako námezdní síla pro několik jazykových škol najednou, mají možnost sjednávat si zakázky i bez zprostředkovatelských institucí. „Ty jsou pak navíc lépe honorovány, neboť lektor nemusí odvádět jazykovkám provizi,“ tvrdí Karlach.

Související příspěvky

Kde v Brně sehnat kvalitní školku pro děti od tří let věku?

redakce

5 kroků k dokonalé reklamní kampani

redakce

Agentura na hlídání dětí hravě vyřeší váš časový pres

redakce