Lidská mysl je složitá. A občas se chová úplně jinak, než předpokládáme. Víte například, proč vám pocit štěstí a výjimečnosti vydrží u letu balónem ještě dlouho poté, co stejně drahou elektronickou vychytávku nebo toužebně očekávanou knihu uložíte do police?
Snad každý z nás se rád obklopuje krásnými věcmi. Někdo sbírá porcelánové slony, jiný nedá dopustit na nejnovější model iPhonu. Máme proto zažito, že dárkem by mělo být něco hmotného, co lze zabalit a opatřit jmenovkou a mašlí. Ty nejlepší dárky se ale často do krabice uložit nedají. Na Stips.cz se o to přesto pokusili. Rozhodli se použít skutečně unikátní koncept a místo tištěného certifikátu vám domů doručí luxusní plastovou kartičku v dárkovém balení, na které bude mít obdarovaný přístup k zážitkům, které jste pro něj vybrali.
Ano, opravdu čtete správně. ZÁŽITKŮM! Na Stips.cz totiž nejste omezeni jen jednou volbou, jako u jiných zážitkových programů, ale můžete si sestavit balíček až z deseti zážitků, přičemž vždy platíte pouze ten nejdražší. A je jen a jen na obdarovaném, pro jaký zážitek se nakonec rozhodne.
Porozumět lidské psychologii znamená darovat skutečný zážitek
Adaptace
Radost z rozbalování dárků pod stromečkem patří ke vzpomínkám, které si z dětství uchováváme nejraději. Vždyť radost z nové stavebnice, knihy nebo MP3 přehrávače rozhodně vydržela déle, než několik minut. Na druhou stranu ale obvykle ne více než několik týdnů. Důvod je prostý. Na novou věc jsme si zkrátka zvykli a zevšedněla nám.
Tento proces se nazývá adaptace a jde o jev zcela přirozený. Hmotné věci totiž máme s čím porovnávat, zatímco zážitky jsou zcela jedinečné a dlouho si je přehráváme v ničím nezkalené podobě. Darování radosti proto přestává být jen prázdnou slovní frází.
Sociální aspekt
Člověk je tvor společenský a sociální rozměr dárků je nezanedbatelnou hodnotou. Pokud darujete například čokoládovou masáž pro dva nebo kurz kubánské salsy pro páry, dáváte tím najevo, že vám na obdarované osobě záleží natolik, že vám dělá potěšení trávit s ní svůj volný čas a sdílet radost z jedinečných okamžiků. V tomto případě jde o sociální interakci, která se na radosti z dárku podepíše nejvíce.
Strach z přešlapu
Ve výběru toho nejlepšího dárku nám často brání prostý strach. Tušíme, že naše maminka miluje masáže a nejlepší kamarád dává přednost adrenalinovým zážitkům, ale bojíme se udělat ten poslední krom a vybrat něco, co by se jim líbilo. Často se pak uchylujeme k neosobním dárkovým poukazům nebo dokonce bankovkám v obálce. Ztrácíme tak tu neopakovatelnou možnost ukázat, že nám na ostatních skutečně záleží protože mezi námi, peníze šustění bankovek po stromečkem o přílišné péči při výběru dárku nesvědčí.