Bez chytrého telefonu či tabletu si svůj život nedokáže představit stále více lidí. Být neustále online se stává nezbytností. Jsme ve spojení se svými přáteli, kteří jsou v tuto chvíli na druhém konci světa, díky různým aplikacím víme, kam jdeme, kdy jede vlak, můžeme si koupit jízdenku, rezervovat stůl v restauraci, zjistit, co se děje v okolí zajímavého, stále větší zájem je o mobilní bankovnictví…
Milion uživatelů se připojuje z tabletu
Podle nejnovějších výzkumů NetMonitoru počet uživatelů připojujících se z mobilních zařízení v České republice rychle roste. Počet reálných návštěvníků z tabletu přesáhl už jeden milion. Nejčastěji vyhledávanými stránkami jsou zpravodajské weby, domovské stránky portálů a bulvární magazíny. Také se zjistilo, že vyšší návštěvnost je o víkendech, a to u všech věkových kategorií. Půl milionu uživatelů sleduje multimediální obsah a jejich počet narůstá každý měsíc asi o 15%.
Kde uživatelé tráví většinu času?
Podle průzkumu dvě třetiny času trávíme na Facebooku a s jeho aplikacemi a akvizicemi Messenger, WhatsApp a Instagram. Zbytek pak doplňuje YouTube od Googlu. Podle předpovědí by během 5 let 80% vyhledávaného obsahu měla tvořit videa. Mladí youtubeři jsou už teď velmi populární a mají ohromný vliv, kromě fanoušků z řad vrstevníků si jich začali všímat i marketéři. YouTube by si měl dlouho udržet svou pozici a zdá se, že ho Facebook s publikováním videí rychle dotahuje.
Možnosti mobilní reklamy
Ukázalo se, že s chytrým telefonem je život pohodlnější díky nejrůznějším aplikacím a LBS – službám založeným na určení místa, kde se uživatel nachází. Po určení polohy pomocí GPS, mobilního signálu nebo wi-fi, je možné potenciálnímu zákazníkovi nabídnout konkrétní produkty a služby. Na vzestupu je mobilní bankovnictví, mCommerce, mobilní blogování i chatování. Díky tomu se dá oblast mobilního marketingu označit za jednu z nejrychleji rostoucích.