Logo prodává značku. A tedy i vaši firmu a vše, co jste do ní vložili. Rozhodně jej proto nepodceňujte.
Každému podnikateli jde v první řadě o to, aby jeho firma vešla ve známost. Aby se takzvaně dostala pod kůži svým zákazníkům, ještě lépe celé veřejnosti. A na tom má lví podíl i jeho logo, respektive logo dané firmy. Jeho tvorbu tedy v žádném případě nepodceňujte a přenechejte ji profesionálům.
Jednoduché a originální
A jak by takové firemní logo mělo vypadat? Jedním slovem originálně. Ale zároveň jednoduše. Víte, co se říká? Že v jednoduchosti je krása. To ve světě grafického designu platí dvojnásob. Důvod je prostý: jednoduché věci si člověk snadno zapamatuje, a o to jde především: ať už potenciální, či již stávající klient si vaše logo musí snadno zapamatovat. A vybavit si ho i se zavřenýma očima.
Nevykrádejte konkurenci!
Logo by také mělo být čisté a graficky zajímavé. Neotřelé, ale atraktivní. A v neposlední řadě by mělo něco vypovídat o vašem oboru. V žádném případě ale nevykrádejte konkurenci! Nejenže by si vás zákazníci mohli splést, ale mohli byste spáchat i trestný čin. Už chápete, že rozhodně nebude stačit, když si sednete k počítači, spustíte nějaký grafický program a logo se pokusíte vytvořit sami? Tvorba loga je až uměleckou záležitostí a tak byste k ní měli přistupovat.
Nezapomeňte na copyright
Až bude vše hotové, nezapomeňte si logo opatřit copyrightem, aby se náhodou nestalo, že v budoucnu by vašeho motivu chtěla využít třeba konkurence, byť nevědomky. A kde si nechat logo vyrobit, nebo spíše „vymyslet“? Doporučujeme si nechat připravit logo na míru. Projděte si například nabídku na stovkomat.cz. Vskutku originální logo na míru vám tam dokáže připravit čerstvý absolvent grafického designu, jenž se zabývá tvorbou vizuálních stylů, log a logomanuálů, zkrátka to je nadšený profík v oboru, pro kterého je práce zároveň koníčkem. A to je nejen v grafické branži nesmírně důležité.